maandag 7 augustus 2017

Bijzondere kaarten maken.......

Hallo Allemaal,

Vandaag mag ik jullie weer een nieuwe kaart laten zien die ik gemaakt heb.
Hij is weer voor het Duitse Blog Friendship Challenge.
Voor deze maand hebben we het Thema Bijzonder Kaartmodel.
Nou met al de mooie mallen van Dutch Doobadoo is dat niet zo moeilijk.
Ik had dan ook al gauw een model uitgezocht en heb onderstaande kaart gemaakt:



Voor deze kaart heb ik een donkere zalmroze kleur kaart karton gebruikt.
Daar heb ik de mal van Dutch Doobadoo op over getekend met potlood en toen netjes uitgeknipt.
Dit heb ik ook met 2 achtergrond vellen uit 2 scrapblokken 30 x 30 cm van de Action gedaan, maar dan steeds een maat kleiner.
De randen zijn bewerkt met een beetje stempel inkt.
Daarna heb ik een kaart uit 1 van de Stich and Do Cards Only pakketjes gebruikt.
Omdat ik het knipvel van Jeanine's Art CD 10914 heb gebruikt heb ik mijn borduurgaren daar ook op aangepast.
Nadat de kaart geborduurd was heb ik op de achterkant de gaatjes met een dikke opbolpen dicht gewreven. (Dit kan ook met de bolle kant van een theelepeltje)  
Het boorduurtwerk komt dan aan de voorkant iets omhoog wat het net iets mooier maakt.
Achter de kaart heb ik een witte stans van Joy Craft nr. 6002-0360 gebruikt.
Deze heb ik eerst bewerkt met wat stempelinkt en toen doorgesneden.
Je krijgt dan 2 3hoeken.
De beide 3 hoeken heb ik aan de boven en onderkant van de borduurkaart geplakt
Door de 2 op elkaar geplakte scrapvellen heb ik bovenaan nog een organza strikje met bloemetje geprikt.
Het bloemetje heb ik op de achterkant vast geplakt met dubbelzijdig tape.

Daarna de roze kaart erachter geplakt, nog even een tekstlabel van Noor erop geplakt en de kaart is klaar.

Je hebt op deze manier weer een leuke kaart gemaakt.
Het mooie van de Dutch Dobadoo mallen is dat je zelf kunt bepalen hoe groot je de kaart wilt maken.
Wil de de grootste maat maken, dan kan dat maar ook een kleiner formaat.
Zo kun je dus met deze mallen alle kanten op.
Zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat wat je van mijn kaart vind!


Op ons Duitse Blog Friendship Challenge kun je zien wat mijn mede teamleden aan kaarten gemaakt hebben.
Komen jullie kijken! En doen jullie dan ook mee met de Challenge!
Zie jullie dus heel graag daar op het blog verschijnen!
Tot daar!!



Image and video hosting by TinyPic

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk Anita om het geborduurde kaartje zo op een andere vorm kaart te zetten/. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja je kunt zo weer een heel andere kaart maken met zo'n borddurkaart.
      Blijf het leuk vinden om dit soort kaarten te maken.... haha

      Verwijderen